Sayın Atık Üreticileri,
Bilindiği üzere Atık Yönetimi Yönetmeliğinin Atık Üreticisinin ve Atık Sahibinin Yükümlülükleri başlıklı 9. Maddesi uyarınca atık üreticileri her yıl Ocak ayı itibariyle başlamak üzere en geç Mart ayı sonuna kadar Atık Yönetim Uygulaması/Atık Beyan Sistemini (TABS) kullanarak bir önceki yıla ait bilgileri içerecek şekilde atık beyan formunu doldurmak ve onaylamakla yükümlüdür.
Atık beyan formu onaylandıktan sonra kullanıcıların ara yüzlerindeki TABS veri girişi otomatik olarak pasif hale geçmektedir. Yıllık atık beyanlarında hata yapıldığının tespit edilmesi durumunda veri girişi pasif hale geldiği için sistem onaylı beyanlarda değişiklik yapılmasına izin vermemekte olup bu gibi durumlarda tesisin bağlı bulunduğu Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne onay kaldırma başvurusunda bulunulması gerekmektedir.
Ancak ülkemizde de yaşanmakta olan Coronavirüs (Covid 19) salgınına karşı alınan tedbirler kapsamında hatalı şekilde onaylanan 2020 atık beyanlarının düzeltilebilmesi için beyan süresi içerisinde (31.03.2021 tarihine kadar) iletilen TABS onay kaldırma başvurularının online ortamda gerçekleştirilmesi, bunun için Atık Yönetim Uygulaması içerisinde yer alan Yeni Sorun Bildir sekmesi üzerinden başvuru yapılması ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerince yine Sorun Bildir üzerinden değerlendirme yapılması Bakanlığımızca uygun bulunmuştur.
Bu kapsamda, TABS onay kaldırma talebine ilişkin imzalı dilekçe Atık Yönetim Uygulaması- Yeni Sorun Bildir alanına yüklenecektir. Ayrıca; Sorun Bildir üzerinden yapılan diğer başvurular açısından herhangi bir karışıklığa neden olmamak için başvuru konusu olarak TABS Onay Kaldırma Talebi yazılması büyük önem arz etmektedir.
Atık Beyan Sistemine https://ecbs.cevre.gov.tr/ adresinden ulaşılmaktadır.